Ghost Fightin' Treasure Hunters

 In een donker en somber huis veroorzaakt elk geluid een koude rilling over je rug. Een deur gaat open - is daar iemand ? Jij hoort gefluister, maar niemand antwoord al je roept. Je ogen en oren kunnen je misleiden, maar je rechtopstaand haar in je nek bevestigd wat je al weet : er zitten hier geesten, en ze zijn talrijk.


In Ghost Fightin' Treasure Hunters - onze versie heet 'Geister geister schätzsuchmeister' - zullen 4 moedige schattenjagers op missie gaan, op zoek naar de waardevolle verborgen juwelen. De spoken in dit huis zullen echter de schatten niet zo maar opgeven. Terwijl ze in aantal toenemen, moeten de schattenjagers samen werken om alle 8 de juwelen te vinden en uit het huis te ontsnappen voordat het te laat is. Zo niet blijven ze voor altijd achter in het huis.


De spelers dobbelen om te bepalen hoeveel vakjes ze deze beurt mogen bewegen en of er een nieuw spook toegevoegd wordt aan het speelbord. De spelers mogen net zoveel vakjes bewegen als ze gedobbeld hebben. Als ze hun beweging eindigen op een vakje met een schat erop, mogen ze deze oprapen en in hun rugzak steken. Eindigen ze hun beweging op een vakje met een spook, moeten ze dit spook bevechten met een gevechtsdobbelsteen. Dobbelen ze een overeenkomstig symbool, verslaan ze het spook, en verdwijnt deze van het spelbord.


Zodra de spelers een 3e spook moeten toevoegen aan een kamer, zal deze kamer 'bespookt' worden. Zodra een kamer bespookt is moeten er minstens 2 mensen aanwezig zijn die proberen de spoken te bevechten. De spelers winnen als ze alle 8 de juwelen en hun volledig team uit het huis krijgen.  De spelers verliezen als alle 6 de kamers 'bespookt' zijn.

Een fimpje van The Dice Tower kan je hier bekijken :


Dit spel werd geschonken door Mattel en is vanaf maart te spelen bij Het Geel Pionneke.


Aantal spelers : 2-4
Leeftijd : vanaf 8 jaar
Speelduur : 30 minuten

Reacties

Populaire berichten