Babylon Tower Builders


Ik ben ervan overtuigd dat eenieder blij mag zijn er geen geluid geleverd wordt bij dit schrijven, aangezien ik het overbekende nummer van Boney M. uit volle borst zit te zingen terwijl ik de regels van dit spel doorneem.

Terwijl ik zit te lezen moet ik denken aan het klassieke bordspel Torres dat onlangs opnieuw is uitgegeven. Tijdens het spel dienen spelers torens, bruggen of edelmannen te plaatsen. De edelmannen die geplaatst worden, leveren punten op gelijk aan de hoogte waarop die edelmannen zich bevinden.


Wel dien je op die hoogte een meerderheid aan edelmannen te hebben staan. Bij een gelijke stand, is het helaas pindakaas, en krijgt niemand punten. Bruggen die een speler op het einde van een spel nog in zijn bezit heeft, leveren strafpunten op.

Dit spel is vanaf maart te spelen bij Het Geel Pionneke.

Aantal spelers: 3-5
Leeftijd: vanaf 10 jaar
Speelduur: 40 minuten

Foto's van dit spel zijn te vinden op onze fotoblog


Dit spel is geschonken door Mücke Spiele

Reacties

Populaire posts