Combo Color

Combo Color werd genomineerd voor Finnish Family Game of the Year. Toen ik dat las en de doos opnieuw bekeek, moest ik toch even mijn wenkbrauwen fronsen. Het artwork ziet er zeer zeker niet verkeerd uit, maar het ziet er in mijn ogen toch eerder uit als een kinderspel dan als een familiespel.

Dit spel is zeer eenvoudig. Tijdens jouw beurt dien je een vakje in te kleuren. In ieder vakje staan symbolen en aan de hand van de symbolen wordt de eindscore bepaald. Sommige symbolen worden bij elkaar opgeteld. Andere worden met elkaar vermenigvuldigd en weer andere symbolen zorgen zelfs voor minpunten. Klinkt heel eenvoudig, en dat is het ook. Maar je dient altijd in je achterhoofd te houden wat je medespeler aan het verzamelen is. Zo kan het zomaar zijn, dat het vakje dat het beste voor jou is om in te kleuren, verschillende goede scoringsmogelijkheden voor je medespelers opent.

In de doos zitten 18 dubbelzijdige kleurplaten en vier gekleurde, uitwisbare stiften. In totaal zijn er 6 verschillende werelden met elk 6 verschillende niveaus die je samen in kunt kleuren. Verder staat er op de doos vermeld dat dit spel geschikt is voor spelers vanaf 8 jaar. Ik denk dat jongere spelers dit spel kunnen spelen. Enkel bij het bepalen van de scores zullen ze dan hulp nodig hebben van iemand die kan rekenen.

Aantal spelers : 2-4
Leeftijd : vanaf 8 jaar
Speelduur : 20 minuten

Dit spel is geschonken door Asmodee BE en is vanaf november te spelen.
Combo Color is te koop bij Spelmagazijn.be met 10% korting voor leden van Het Geel Pionneke.

Reacties

Populaire posts