Dream catcher
In dit spel ga je samenwerken om te
zoeken over welke droom het gaat. Probeer zo veel mogelijk goed te
raden welke droom er gekozen werd en dit door goed te voelen aan de
kaarten. Probeer samen zo veel mogelijk donkere wolken om te draaien
naar lichte wolken.
Degene die het laatste is opgestaan mag
als eerste beginnen. De leider trekt 4 droomkaarten en 5 voelkaarten.
Enkel de leider mag deze kaarten bekijken. Aan de hand van de
voelkaarten ga je bepalen welke droom je kiest. Zorg ervoor dat de
andere spelers, door te voelen, de juiste droom kunnen aanduiden. Leg
de droomkaarten open op tafel zodat iedereen ze kan zien. Onderaan de
kaarten leg je het schijfje met de ster bij de kaart die je gekozen
hebt, dit met de vraagtekens naar boven. Bij de andere kaarten leg je
de donkere wolk met de vraagtekens naar boven. Zorg er wel voor dat
de andere spelers niet zien wat je waar legt, zo blijft het spannend.
Dan kies je 2 tot 5 voelkaarten om uit te delen aan de spelers.
Iedere speler krijgt maximaal 1 kaart. Als je maar 2 voelkaarten hebt
die bij je droom passen, maar er zijn meerdere spelers, mogen de
spelers die een kaart gekregen hebben deze altijd doorgeven aan een
speler die geen kaart gekregen heeft. Dit kan je zeker doen als je
twijfelt over wat je voelt. Het is de bedoeling dat je gaat voelen
wat op de kaart staat, dus draai de voelkaarten niet om.
Na het voelen begint de discussie,
iedereen kan zeggen wat hij/zij gevoeld heeft en probeer dan samen te
zoeken bij welke droomkaart dit kan horen. De leider mag niets
zeggen. Als iedereen het eens is over welke kaart de gekozen
droomkaart is, dan leg je de dreamcatcherschijf op die kaart. De
leider draait dan het schijfje met de vraagtekens om, als dit de ster
is, dan draai je een donkere wolk om naar een lichte wolk, het was
een goede droom. Als dit een donkere wolk is, dan doe je een donkere
wolk weg, je had een nachtmerrie. De volgende speler is nu de leider,
de droom- en voelkaarten worden weggedaan. De leider neemt nieuwe
kaarten en je speelt de volgende ronde. Je blijft doorgaan tot je
geen enkele donkere wolk meer kan omdraaien of wegdoen. Naargelang
het aantal lichte wolken kan je zien hoe goed je het gedaan hebt.
Veel droomplezier met hopelijk niet te
veel nachtmerries.
Dit spel werd geschonken door Hobby World en kan vanaf september gespeeld worden bij Het Geel Pionneke.
Leeftijd: vanaf 8 jaar
Speelduur: 30 minuten
.jpg)
.jpg)


.jpg)
Reacties
Een reactie posten