Rebel nox

De wereld van Lux is in rep en roer en rebellen en loyalisten vechten voor controle over de hoofdstad. Wie staat er aan jouw kant ? Zal uw team genoeg volgers verzamelen om de macht te grijpen ? En wie is trouw aan uw zaak als het er verloren uitziet ?


Met de kaarten die aan het begin van het spel gedeeld worden, zullen de spelers toegewezen worden aan het Rebel-team of het Loyalist-team. De twee teams vechten over de controle van locaties die invloed heeft op wie de uiteindelijke winnaar zal worden. Speel je kaarten tactisch om vast te stellen wie er in je team zit, bepaal de controle over locaties en zorg ervoor dat je team aan het einde van de ronde het meeste invloed heeft. Maar naarmate de kaarten van eigenaar veranderen, kunnen ook de  loyaliteiten veranderen, dus wie kun je echt vertrouwen? Misschien bent u in het geheim zelf van team veranderd? De bijna eindeloze combinaties van locaties en kaartdistributie zorgen voor een groot aantal unieke situaties en tactische uitdagingen, zodat geen twee spellen ooit hetzelfde zullen voelen.


Aan het begin van elke ronde worden zes locaties in het midden van de tafel geplaatst en elke speler krijgt negen kaarten. Als je een rebellenkaart hebt gekregen, meld je dat je deel uitmaakt van het rebellenteam; als je geen rebellenkaart hebt, zit je in het loyalistische team. De speler die de "rebellencommandant" kreeg, kiest een locatie voor het eerste gevecht en is de leider. Het spel speelt dan als een slagen halen spel, maar met enkele belangrijke verschillen: bepaalde kaarten veranderen wie de locatie wint (moordenaars halen de hoogste kaart, in plaats daarvan wint de op één na hoogste kaart), vlaggen verhogen de waarde van de huidige locatie ( speel ze als je denkt dat een teamgenoot zal winnen), en infiltranten kunnen kaarten van hand wisselen (voor elk infiltratiesymbool dat gespeeld wordt, moet de speler die de laagste kaart speelde één kaart trekken uit de hand van de winnende speler).


Met een goede tactiek kan je zowel de winnaar van de locatie beïnvloeden, als de waarde van de locatie. Maar omdat kaarten van hand wisselen, weet je waarschijnlijk niet wie bij welk team hoort. Nadat alle zes locaties gewonnen zijn, onthullen de spelers aan welke kant ze staan. Spelers verzamelen nu volgers voor hun gecontroleerde invloed en alle spelers in het team dat de meeste invloed uitoefent, krijgen bonus-volgers. Als een team erin is geslaagd om een ​​vereist aantal volgers te verzamelen, winnen ze het spel. Zo niet, dan moet er nog een ronde worden gespeeld.

Dit spel werd geschonken door Aporta Games en is vanaf maart te spelen bij Het Geel Pionneke.

Aantal spelers : 4 - 6
Leeftijd : vanaf 12 jaar
Speelduur : 20 - 30 minuten

Reacties

Populaire posts