Bug race
De 'bug racers' van de hele wereld zijn samen gekomen om het tegen mekaar op te nemen en te bepalen wie de beste is. Voor de eerste keer zullen er robot bugs meedoen uit de ruimtestations, dus dit gaat verder dan een wereldkampioenschap.
Elke speler zal zijn eigen kever proberen naar de overwinning te leiden door de poten van de kever één na één te laten bewegen. Zodra een kever alle 9 de levels van het speelveld doorkruist heeft en de eindlijn bereikt heeft, is de eigenaar van deze kever de winnaar.
Elke kever bestaat uit 7 elementen : een lichaam en 6 pootjes. Een kever loopt de wedstrijd op zijn eigen parcours, dat onderverdeeld is in verschillende secties. Er zijn speciale inkepingen langs beide zijdes van het parcours voor de pootjes van de kever. Een poot verliezen is toegestaan, maar elke poot moet het lichaam ten minste diagonaal raken. De kever kan dus niet over meer dan 5 secties strekken.
In het begin van het spel plaatsen de spelers hun kever in de startpositie. Dat zijn de eerste 3 secties van het spoort. De 4 verschillende sporen komen in het midden samen, en daar ligt het doel van je wedstrijd : een sappige lekkere appel. Speel je met de andere kant van de sporen, zie je een grote rode knop in het midden : dat zijn de sporen voor de robot kevers. Bij minder dan 4 spelers zijn er natuurlijk minder sporen.
Aan de hand van speciale kaarten kan je de kever bewegen. Je kan dan 2 of 3 pootjes bewegen, bijvoorbeeld je voorste linkerpoot, of je midden rechterpoot. Bij de start van elke ronde trekt elke speler 2 van zulke beweegkaarten van een stapel. Eén van die kaarten blijf je op hand houden en de ander gaat naar de volgende speler. Nu heb je 2 kaarten vast en deze worden allebei gespeeld in eender welke volgorde. De spelers bewegen alle betreffende pootjes als er een vrije inkeping aanwezig is, en als de poot niet los komt van het lichaam. Het lichaam van de kever zelf mag je eender wanneer verder bewegen.
Als alle kaarten gespeeld zijn, worden er nieuwe getrokken en het spel gaat zo verder, tot dat er één kever is die de eindmeet bereikt heeft. Bij een gelijke aankomst aan de meet zullen de positie van de pootjes de doorslag geven. De meer ervaren spelers kunnen telkens 4 ipv 2 kaarten van de stapel trekken. Je blijft telkens 1 kaart houden, en geeft er dan 3 door naar de volgende speler. Van de 3 kaarten die je van de andere buurman ontvangt, kies je er terug 1 en de rest geef je door, enz ....
Dit spel werd geschonken door RightGames LLC en is vanaf maart te spelen bij Het Geel Pionneke.
Aantal spelers : 2-4
Leeftijd : vanaf 8 jaar
Speelduur : 20 minuten
Elke speler zal zijn eigen kever proberen naar de overwinning te leiden door de poten van de kever één na één te laten bewegen. Zodra een kever alle 9 de levels van het speelveld doorkruist heeft en de eindlijn bereikt heeft, is de eigenaar van deze kever de winnaar.
Elke kever bestaat uit 7 elementen : een lichaam en 6 pootjes. Een kever loopt de wedstrijd op zijn eigen parcours, dat onderverdeeld is in verschillende secties. Er zijn speciale inkepingen langs beide zijdes van het parcours voor de pootjes van de kever. Een poot verliezen is toegestaan, maar elke poot moet het lichaam ten minste diagonaal raken. De kever kan dus niet over meer dan 5 secties strekken.
In het begin van het spel plaatsen de spelers hun kever in de startpositie. Dat zijn de eerste 3 secties van het spoort. De 4 verschillende sporen komen in het midden samen, en daar ligt het doel van je wedstrijd : een sappige lekkere appel. Speel je met de andere kant van de sporen, zie je een grote rode knop in het midden : dat zijn de sporen voor de robot kevers. Bij minder dan 4 spelers zijn er natuurlijk minder sporen.
Aan de hand van speciale kaarten kan je de kever bewegen. Je kan dan 2 of 3 pootjes bewegen, bijvoorbeeld je voorste linkerpoot, of je midden rechterpoot. Bij de start van elke ronde trekt elke speler 2 van zulke beweegkaarten van een stapel. Eén van die kaarten blijf je op hand houden en de ander gaat naar de volgende speler. Nu heb je 2 kaarten vast en deze worden allebei gespeeld in eender welke volgorde. De spelers bewegen alle betreffende pootjes als er een vrije inkeping aanwezig is, en als de poot niet los komt van het lichaam. Het lichaam van de kever zelf mag je eender wanneer verder bewegen.
Als alle kaarten gespeeld zijn, worden er nieuwe getrokken en het spel gaat zo verder, tot dat er één kever is die de eindmeet bereikt heeft. Bij een gelijke aankomst aan de meet zullen de positie van de pootjes de doorslag geven. De meer ervaren spelers kunnen telkens 4 ipv 2 kaarten van de stapel trekken. Je blijft telkens 1 kaart houden, en geeft er dan 3 door naar de volgende speler. Van de 3 kaarten die je van de andere buurman ontvangt, kies je er terug 1 en de rest geef je door, enz ....
Dit spel werd geschonken door RightGames LLC en is vanaf maart te spelen bij Het Geel Pionneke.
Aantal spelers : 2-4
Leeftijd : vanaf 8 jaar
Speelduur : 20 minuten
Reacties
Een reactie posten