Myths at war
Myths at War werd eerst uitgebracht als Guerra de Mitos, en is een kaartspel dat zich in een fantasie wereld afspeelt waar verschillende mythologieën naast mekaar leven. Het is een ander spel dan alle anderen. Het is een dynamisch spel dat zo ontwikkeld werd zodanig dat je verschillende stapel kaarten kan bouwen met zeer unieke en gevarieerde strategieën. Elke uitbreiding zal het aantal beschikbare mythologieën en spel mogelijkheden exponentieel doen stijgen.
Het eerste deel van de reeks van dit spel bevat 300 kaarten, die bestaan uit de Nordic, de Egyptische en de Japanse mythologieën. Elke mythologie bevat 2 pantheons of godenvereringen en kaarten voor de goden stapel. Daarin bevinden zich karakters, gebeurtenissen en grondstoffen. Verder zijn er kaarten voor de stapel kaarten die in staat voor de acties, het materiaal en de oproepen.
Elke speler moet zijn eigen stapel bouwen die tenminste uit 51 kaarten bestaan : 1 pantheon, 20 goden, 30 design kaarten. Elke uitbreiding zal de diversiteit van karakters, acties en strategieën exponentieel doen stijgen. Elke uitbreiding is daarbij zelfstandig te spelen. Tijdens het spel zullen de spelers de kaarten die hun orakels aanreiken in het spel moeten brengen en acties moeten uitvoeren vanuit de design stapel. Dit zal in de invloed fase gebeuren. In de volgende fase - de confrontatie fase - zullen de karakters die gekozen worden om te gaan vechten, al een gevecht aangaan om de krachten van de tegenstanders te verminderen.
Het eerste deel van de reeks van dit spel bevat 300 kaarten, die bestaan uit de Nordic, de Egyptische en de Japanse mythologieën. Elke mythologie bevat 2 pantheons of godenvereringen en kaarten voor de goden stapel. Daarin bevinden zich karakters, gebeurtenissen en grondstoffen. Verder zijn er kaarten voor de stapel kaarten die in staat voor de acties, het materiaal en de oproepen.
Elke speler moet zijn eigen stapel bouwen die tenminste uit 51 kaarten bestaan : 1 pantheon, 20 goden, 30 design kaarten. Elke uitbreiding zal de diversiteit van karakters, acties en strategieën exponentieel doen stijgen. Elke uitbreiding is daarbij zelfstandig te spelen. Tijdens het spel zullen de spelers de kaarten die hun orakels aanreiken in het spel moeten brengen en acties moeten uitvoeren vanuit de design stapel. Dit zal in de invloed fase gebeuren. In de volgende fase - de confrontatie fase - zullen de karakters die gekozen worden om te gaan vechten, al een gevecht aangaan om de krachten van de tegenstanders te verminderen.
Reacties
Een reactie posten