Caramba

Maak de tafel leeg en stretch alvast jullie polsen; eens het startschot voor Caramba gegeven wordt, is er geen houden meer aan.  Naast een portie geluk is vooral snelheid immers van groot belang.



Elke speler krijgt 5 identieke dobbelstenen, met gekleurde vlakken (drie zwarte, twee blauwe en één rode). In het begin van een ronde worden de drie kleurpionnen (eveneens zwart, blauw en rood) in het midden van het speelveld gezet. Iedereen dobbelt (en herrolt indien nodig) tegelijk om om ter snelste met alle dobbelstenen eenzelfde kleur te gooien. Daarna mag je de overeenkomstige kleurpion opeisen (van de tafel nemen, of afpakken van een andere speler die de pion op dat moment heeft).


Het dobbelen blijft doorgaan tot de drie kleurpionnen geclaimd zijn én er een speler tevreden is met zijn worp. Door 'af te kloppen' op tafel wordt de ronde beëindigd. Na elke ronde volgt de puntentelling: de speler in het bezit van de zwarte kleurpion mag zijn scorepion 1 vakje vooruit zetten, degene met de blauwe kleurpion 2 vakjes, en de gelukkige met de rode kleurpion 3 vakjes. Nieuwe dobbelrondes volgen, totdat er een speler 20 punten heeft gescoord. 

Dit spel werd geschonken door Amigo en kan vanaf januari gespeeld worden bij Het
Geel Pionneke.

Meer foto's van dit spel kan je op onze fotoblog vinden.

Aantal spelers : 2 - 4
Leeftijd : vanaf 7 jaar
Speelduur : 20 minuten

Reacties

Populaire posts