Kalimambo
De setting van dit spel is de savanne van Afrika, waar spelers in de huid kruipen van amateur ontdekkingsreizigers, op zoek naar nieuwe diersoorten. Een van die diersoorten met de naam Kali loopt vrolijk mee met de groep terwijl ze de savanne oversteken. Het vriendje van Kali, Mambo de neushoorn, loopt hen echter achterna, en tracht de laatste in de groep een ferme duw te geven met zijn hoorn. Zo kan het wel eens gebeuren dat 1 of meerdere leden van de groep in de hopen stront terecht komen die verspreid liggen over het land. Jij tracht te vermijden dat je in de uitwerpselen zal belanden of gestoten wordt door Mambo.
Het parcours op het bord loopt in een cirkel, waar iemand Mambo zal zetten op een willekeurige plek. Daarna worden de verkenners random voor deze neushoorn gezet, met Kali op kop.
Plaats daarna de hoopjes stront langsheen het pad en elke speler mag een setje van bewegingskaarten nemen.
Een ronde gaat als volgt: in het geheim kiest iedereen een bewegingskaart, die tegelijkertijd wordt omgedraaid. Dit wordt ook gedaan met een bewegingskaart van Kali. De speler die het hoogste nummer heeft, beweegt zijn personage als eerste naar het eerste vrije vakje vooraan de groep. Daarna doet de speler met de 2de hoogste kaart hetzelfde, enz ... Indien 2 spelers dezelfde kaart kiezen, mag enkel de speler die het verst naar achter staat bewegen. De anderen blijven dan staan.
Kom je op de kaka terecht, krijg je 3 strafpunten. Komt Kali in de shit terecht, krijgt de speler met de laagste kaart de strafpunten.
Zodra Kali of een speler weggaat van het vakje net voor Mambo, zal de neushoorn aanvallen. Hij beweegt tot hij iemand achteraan de rij raakt. Die speler krijgt evenveel strafpunten als vakjes dat Mambo gelopen heeft. Ramt Mambo Kali, dan krijgt weer de speler die de laagste kaart speelde de strafpunten. Na 12 rondjes zijn al je bewegingskaarten op, en is het spel ten einde. De speler met de minste strafpunten is de winnaar.
Dit spel werd geschonken door Zoch verlag en is het spel van de maand juni bij Het Geel Pionneke.
Aantal spelers: 3 - 7
Speelduur: 30 minuten
Leeftijd: vanaf 8 jaar
Het parcours op het bord loopt in een cirkel, waar iemand Mambo zal zetten op een willekeurige plek. Daarna worden de verkenners random voor deze neushoorn gezet, met Kali op kop.
Plaats daarna de hoopjes stront langsheen het pad en elke speler mag een setje van bewegingskaarten nemen.
Een ronde gaat als volgt: in het geheim kiest iedereen een bewegingskaart, die tegelijkertijd wordt omgedraaid. Dit wordt ook gedaan met een bewegingskaart van Kali. De speler die het hoogste nummer heeft, beweegt zijn personage als eerste naar het eerste vrije vakje vooraan de groep. Daarna doet de speler met de 2de hoogste kaart hetzelfde, enz ... Indien 2 spelers dezelfde kaart kiezen, mag enkel de speler die het verst naar achter staat bewegen. De anderen blijven dan staan.
Kom je op de kaka terecht, krijg je 3 strafpunten. Komt Kali in de shit terecht, krijgt de speler met de laagste kaart de strafpunten.
Zodra Kali of een speler weggaat van het vakje net voor Mambo, zal de neushoorn aanvallen. Hij beweegt tot hij iemand achteraan de rij raakt. Die speler krijgt evenveel strafpunten als vakjes dat Mambo gelopen heeft. Ramt Mambo Kali, dan krijgt weer de speler die de laagste kaart speelde de strafpunten. Na 12 rondjes zijn al je bewegingskaarten op, en is het spel ten einde. De speler met de minste strafpunten is de winnaar.
Dit spel werd geschonken door Zoch verlag en is het spel van de maand juni bij Het Geel Pionneke.
Aantal spelers: 3 - 7
Speelduur: 30 minuten
Leeftijd: vanaf 8 jaar
Reacties
Een reactie posten