Sabotage
Deze Sabotage wordt wel eens vergeleken met Captain Sonar: het is ook een spel waarbij teams het tegen mekaar opnemen. Het ene team speelt aan de kant van de spionnen die rondsnuffelen in het verblijf van de schurken, en het andere team zijn de schurken zelf.
Alhoewel dit spel niet realtime is, toch is dit een erg tactisch spel en zijn er talrijke manieren om je tegenstanders te slim af te zijn. De basisregels zijn al voldoende om je te amuseren, maar als je de speciale eigenschappen van de karakters mee laat spelen, zijn de mogelijkheden om het andere team te verslaan nog groter.
Elk team krijgt 4 karakters om uit te kiezen, die allen dezelfde basis eigenschappen hebben. Daarboven heeft elk karakter ook nog eens 4 unieke eigenschappen. Die eigenschappen kan je nog eens verbeteren, maar daar moet je grondstoffen aan spenderen.
Zowel de spionnen als de schurken hebben even veel kans om te winnen - een erg goed gebalanceerd spel dus. Alhoewel de meer ervaren speler wel lichtjes in het voordeel kan zijn.
Het spelbord zelf bestaat uit een raster van 4 op 4. Elke team heeft zijn eigen versie van de kaart die afgeschermd is door een scherm en/of de speeldoos. Elke ronde worden er 4 dobbelstenen gesmeten en alle spelers zullen hun beweging tegelijk programmeren door die dobbelstenen te gebruiken. De dieven mogen als eerste hun programma uitvoeren, gevolgd door de spionnen. Als spionnen gaan bewegen, moeten ze wat informatie over hun locatie laten weten aan de schurken. Die zullen door deductie hen trachten op het spoor te komen. Beide teams hebben de mogelijkheid om nieuwe hulpmiddelen en meer dobbelstenen vrij te spelen. De spionnen winnen door 8 keer te hacken voordat de dieven hen 5 keer met wapens raken.
Dit spel werd geschonken door Fowers Games en is vanaf februari te spelen bij Het Geel Pionneke.
Aantal spelers : 2 - 4
Leeftijd : vanaf 10 jaar
Speelduur : 60 - 90 minuten
Alhoewel dit spel niet realtime is, toch is dit een erg tactisch spel en zijn er talrijke manieren om je tegenstanders te slim af te zijn. De basisregels zijn al voldoende om je te amuseren, maar als je de speciale eigenschappen van de karakters mee laat spelen, zijn de mogelijkheden om het andere team te verslaan nog groter.
Elk team krijgt 4 karakters om uit te kiezen, die allen dezelfde basis eigenschappen hebben. Daarboven heeft elk karakter ook nog eens 4 unieke eigenschappen. Die eigenschappen kan je nog eens verbeteren, maar daar moet je grondstoffen aan spenderen.
Zowel de spionnen als de schurken hebben even veel kans om te winnen - een erg goed gebalanceerd spel dus. Alhoewel de meer ervaren speler wel lichtjes in het voordeel kan zijn.
Het spelbord zelf bestaat uit een raster van 4 op 4. Elke team heeft zijn eigen versie van de kaart die afgeschermd is door een scherm en/of de speeldoos. Elke ronde worden er 4 dobbelstenen gesmeten en alle spelers zullen hun beweging tegelijk programmeren door die dobbelstenen te gebruiken. De dieven mogen als eerste hun programma uitvoeren, gevolgd door de spionnen. Als spionnen gaan bewegen, moeten ze wat informatie over hun locatie laten weten aan de schurken. Die zullen door deductie hen trachten op het spoor te komen. Beide teams hebben de mogelijkheid om nieuwe hulpmiddelen en meer dobbelstenen vrij te spelen. De spionnen winnen door 8 keer te hacken voordat de dieven hen 5 keer met wapens raken.
Dit spel werd geschonken door Fowers Games en is vanaf februari te spelen bij Het Geel Pionneke.
Aantal spelers : 2 - 4
Leeftijd : vanaf 10 jaar
Speelduur : 60 - 90 minuten
Reacties
Een reactie posten