Salamamba

In dit coöperatieve spel van Platnik helpen de spelers de slang Salamamba om opdrachten te volbrengen. De spelers kunnen uit drie verschillende verhalen kiezen om het spel te spelen. Iedere verhaallijn heeft een eigen bord waarmee gespeeld wordt. Verder kun je zelf de moeilijkheidsgraad aanpassen door te kiezen op welk startveld de magiër begint.
Het doel is om Salamamba de slang te laten verplaatsten door diverse typen landschap, voordat de magiër zijn einddoel bereikt heeft. Hou hierbij rekening dat hij bijvoorbeeld niet door bossen kan kruipen. Om hieraan voorbij te komen heb je speciale markers nodig, Deze liggen op de daarvoor aangegeven velden afgedekt op het speelbord. Het kan bijvoorbeeld nuttig zijn om een ballon te draaien en daarmee over het bos te vliegen. Je verplaatst Salamamba door het gooien van de dobbelsteen. Maar het kan ook zijn dat je verplicht wordt om de magiër te verplaatsten hij is dan al een stap dichter bij zijn overwinning gekomen. Een andere mogelijkheid van de geworpen dobbelsteen is dat je stiekem naar de hulpfiches mag kijken. Dat kan nuttig zijn om Salamamba naar de goede kant te laten kruipen. Versla de magiër voordat het te laat is!

Salamamba lijkt een simpel kinderspel, maar niets is minder waar. Ook de oudere spelers zullen zich met dit spel weten te vermaken.

Aantal spelers: 1-5
Leeftijd: vanaf 7 jaar
Speelduur: 35 minuten

Dit spel werd geschonken door Piatnik en kan vanaf maart gespeeld worden bij Het Geel Pionneke.

Reacties

Populaire posts