Dead Man's Draw
Dead Man's Draw is een eenvoudig en strategisch kaartspel waarbij 2 tot 4 spelers risico's zullen moeten nemen. Beurtelings zullen de spelers kaarten moeten trekken en hun eigenschappen moeten combineren om zoveel mogelijk van de buit te verkrijgen, zonder dat ze met lege handen komen te zitten.
Het belangrijkste in dit spel is het omdraaien van de bovenste kaart van de stapel en die speciale eigenschap uitvoeren. Jou beurt is pas ten einde als je dat zegt. Jij kan dus kaarten blijven trekken zolang je zelf wilt, tot dat je een kaart van een soort speelt die reeds gespeeld was. Op dat moment verlies je alles. Het is dus de kunst op tijd te kunnen stoppen.
Stop je op tijd kan je alles incasseren. Maar durf zeker risico nemen of de andere spelers gaan met de grootste buit lopen. Enkele van de acties die de kaarten bevatten zijn de volgende :
- Anchor : je mag alles wat je getrokken hebt voor het anker houden, zelfs als je jezelf eraan speelt.
- Cannon : je mag een kaart van een tegenstander vernietigen.
- Chest : verdubbel je inkomsten
- Hook : speel één van je bewaarde kaarten
- Key : activeer de kist eigenschap
- Kraken : je moet nu 2 extra kaarten trekken
- Map : trek 3 kaarten van de stapel en speel er 1
- Mermaid : heeft geen eigenschap, maar is meer punten waard
- Oracle : je mag naar de volgende kaart kijken
- Sword : je mag een bewaarde kaart van een tegenspeler stelen en die uitspelen
Veel van deze kaarten werken goed samen, zoals met een Hook een Sword opnieuw uitspelen om een Chest van een tegenspeler te spelen die goed past bij jou Key. Na enkele rondjes krijg je het spelritme goed te pakken en weet je hoe alles in mekaar zit. Zodra de stapel met kaarten op is, worden de punten geteld.
Dit spel werd geschonken door Mayday Games en is vanaf maart te spelen bij Het Geel Pionneke.
Aantal spelers : 2-4
Leeftijd : vanaf 12 jaar
Speelduur : 15 minuten
Het belangrijkste in dit spel is het omdraaien van de bovenste kaart van de stapel en die speciale eigenschap uitvoeren. Jou beurt is pas ten einde als je dat zegt. Jij kan dus kaarten blijven trekken zolang je zelf wilt, tot dat je een kaart van een soort speelt die reeds gespeeld was. Op dat moment verlies je alles. Het is dus de kunst op tijd te kunnen stoppen.
Stop je op tijd kan je alles incasseren. Maar durf zeker risico nemen of de andere spelers gaan met de grootste buit lopen. Enkele van de acties die de kaarten bevatten zijn de volgende :
- Anchor : je mag alles wat je getrokken hebt voor het anker houden, zelfs als je jezelf eraan speelt.
- Cannon : je mag een kaart van een tegenstander vernietigen.
- Chest : verdubbel je inkomsten
- Hook : speel één van je bewaarde kaarten
- Key : activeer de kist eigenschap
- Kraken : je moet nu 2 extra kaarten trekken
- Map : trek 3 kaarten van de stapel en speel er 1
- Mermaid : heeft geen eigenschap, maar is meer punten waard
- Oracle : je mag naar de volgende kaart kijken
- Sword : je mag een bewaarde kaart van een tegenspeler stelen en die uitspelen
Veel van deze kaarten werken goed samen, zoals met een Hook een Sword opnieuw uitspelen om een Chest van een tegenspeler te spelen die goed past bij jou Key. Na enkele rondjes krijg je het spelritme goed te pakken en weet je hoe alles in mekaar zit. Zodra de stapel met kaarten op is, worden de punten geteld.
Dit spel werd geschonken door Mayday Games en is vanaf maart te spelen bij Het Geel Pionneke.
Aantal spelers : 2-4
Leeftijd : vanaf 12 jaar
Speelduur : 15 minuten
Reacties
Een reactie posten