Alcatraz the Scapegoat
Het spel van de maand mei bij Het Geel Pionneke is deze keer Alcatraz: the Scapegoat.
De setting is het alom bekende Alcatraz, het eiland waar vroeger een streng bewaakte gevangenis was.
De bedoeling is dat de spelers trachten te ontsnappen, en hiervoor moeten ze samenwerken. Maar 1 iemand van jullie is de zondebok, de zogenaamde scapegoat, die in de gevangenis zal blijven.
Alcatraz is dus coöperatief in vele opzichten, waar de spelers wel moeten samenwerken om taken te volbrengen, maar er is ook een heleboel negatieve interactie omdat er altijd één iemand de zondebok zal zijn. En die wil je absoluut niet zijn. Het is ook een beetje een kwestie van onderhandelen, beloftes die je misschien gaat nakomen, misschien ook niet. Je zal er alles aan doen om onmisbaar te worden, en alles is hier letterlijk op te nemen. Zelfs dat je hiervoor moet stelen, bedriegen en andere spelers moet afpersen.
Om te kunnen ontsnappen uit Alcatraz moeten de spelers 6 delen van een plan verzamelen. Meestal
komt het erop neer dat je dingen gaat verzamelen en ergens gaat afleveren. Zodra elk deel van een plan compleet is, komt iedereen een stapje dichter bij de ontsnapping. (behalve de zondebok)
Gelukkig kan er elke ronde gestemd worden wie de zondebok moet zijn, en hoogst waarschijnlijk is dat de speler die het minste geholpen heeft om het plan te vervolledigen.
De gevangenis zelf bestaat uit een 12-tal verschillende kamers die willekeurig op de tafel geplaatst worden, zodat er ook een graad van herspeelbaarheid in zit.
Dit spel werd geschonken door Kuznia Gier en is vanaf mei het spel van de maand bij Het Geel Pionneke.
Aantal spelers: 3 - 4
Leeftijd: vanaf 12 jaar
Speelduur: 1 uur
De setting is het alom bekende Alcatraz, het eiland waar vroeger een streng bewaakte gevangenis was.
De bedoeling is dat de spelers trachten te ontsnappen, en hiervoor moeten ze samenwerken. Maar 1 iemand van jullie is de zondebok, de zogenaamde scapegoat, die in de gevangenis zal blijven.
Alcatraz is dus coöperatief in vele opzichten, waar de spelers wel moeten samenwerken om taken te volbrengen, maar er is ook een heleboel negatieve interactie omdat er altijd één iemand de zondebok zal zijn. En die wil je absoluut niet zijn. Het is ook een beetje een kwestie van onderhandelen, beloftes die je misschien gaat nakomen, misschien ook niet. Je zal er alles aan doen om onmisbaar te worden, en alles is hier letterlijk op te nemen. Zelfs dat je hiervoor moet stelen, bedriegen en andere spelers moet afpersen.
Om te kunnen ontsnappen uit Alcatraz moeten de spelers 6 delen van een plan verzamelen. Meestal
komt het erop neer dat je dingen gaat verzamelen en ergens gaat afleveren. Zodra elk deel van een plan compleet is, komt iedereen een stapje dichter bij de ontsnapping. (behalve de zondebok)
Gelukkig kan er elke ronde gestemd worden wie de zondebok moet zijn, en hoogst waarschijnlijk is dat de speler die het minste geholpen heeft om het plan te vervolledigen.
De gevangenis zelf bestaat uit een 12-tal verschillende kamers die willekeurig op de tafel geplaatst worden, zodat er ook een graad van herspeelbaarheid in zit.
Dit spel werd geschonken door Kuznia Gier en is vanaf mei het spel van de maand bij Het Geel Pionneke.
Aantal spelers: 3 - 4
Leeftijd: vanaf 12 jaar
Speelduur: 1 uur
Reacties
Een reactie posten