Night of the grand octopus

Heel lang geleden, was er een Grote Octopus die goddelijke krachten had en over de hele wereld regeerde. Maar door een ongelukkige samenloop van omstandigheden geraakte deze octopus gevangen op de bodem van de oceaan. Gevangen in het kilometers diepe water en de pikdonkere diepte, viel de octopus in slaap en droomde van de dag dat hij terug aan de oppervlakte zou verschijnen. Jou cult-groep kreeg van de Illuminati de opdracht dit monster te gaan zoeken.


De componenten zien er alvast veelbelovend uit. Deftig materiaal, grote houten pionnen, een rond speelbord,  mooie kleurtjes. Het 'spreekt aan' tot spelen zoals ze zeggen.
Het bord bestaat uit 6 kamers, die met trappen verbonden zijn. Je kan van kamer naar kamer bewegen, maar enkel als ze met een trap verbonden zijn. Om te bewegen krijgt elke speler een schijf met 2 wijzers. 1 wijzer is om zijn cultist te bewegen, en 1 wijzer om zijn monster te bewegen.
Er zal ook nog een externe locatie gekozen worden. Dat is een apart schijfje dat naast het bord komt te liggen.

Elke ronde zullen de spelers in het geheim kiezen naar waar hun monster en cultist gaan bewegen. Tegelijkertijd worden deze bekend gemaakt en de figuren worden verplaatst. Als er een cultist alleen in een kamer aanwezig is, mag deze een fiche nemen van die kamer. Zijn er meerdere cultisten aanwezig in een kamer, zullen ze onderling moeten uitvechten wie de fiche krijgt. Dat kan door te onderhandelen. Komen ze niet tot een akkoord, verliezen ze allebei een levenspunt.
Levenspunten worden op een zwaard aangeduid. Kom je op 0 punten, lig je uit het spel.
Staat je cultist samen met een vijandig monster in 1 kamer, mag je geen fiche nemen. Je zult dan 1 levenspunt verliezen.
Je mag in elke kamer maximum 1 fiche nemen. Speel je bijvoorbeeld met 5 spelers, zal er in elke kamer 4 fiches liggen. De speler die als eerste 6 fiches van alle 6 de kamers heeft, is de winnaar. Of de speler die het langste blijft leven is ook de winnaar.

Het spel heeft te weinig om het lijf om een serieus familiespel te zijn, laat staan om als expertenspel benaamd te worden. Het is een erg luchtig spelletje waar vooral geluk zeker van toepassing is als je met 4 of 5 spelers bent.

Dit spel werd geschonken door Iello en is vanaf februari te spelen bij Het Geel Pionneke.



Aantal spelers : 3-5
Leeftijd : vanaf 7 jaar
Speelduur : 20 minuten

Reacties

Populaire berichten