De betoverde toren
Verdorie toch, de prinses is weeral eens ontvoerd door een gemene tovenaar. Ze zou er toch eens mee moeten ophouden om in donkere straatjes of steegjes rond te lopen waar je gemakkelijk ontvoerd kan worden. Aan jullie de opdracht om haar te bevrijden uit de betoverde toren.
Eén van de spelers mag in de huid kruipen van de tovenaar, en in het begin van het spel zal hij een sleutel verstoppen onder één van de 16 vakjes van het spelbord. De andere spelers werken samen als het karakter Robin, die op zoek zal gaan naar de sleutel voordat de tovenaar hem vindt. Degene die de sleutel als eerste kan vinden, mag deze in 1 van de 6 sloten proberen, die de toren op slot houden.
Kies je het juiste slot, springt (letterlijk) de prinses uit de toren. Is het fout, dan mag de tovenaar de sleutel opnieuw verstoppen en iedereen begint opnieuw van zijn startlocatie.
De tovenaar begint het spel op een apart bewegingsbord met 8 vakken. Zolang krijg Robin de tijd om naar de locatie van de sleutel te zoeken. Zowel Robin als de tovenaar zijn magnetisch, en als ze over een vakje met een sleutel gaan, zal deze een 'klak'-geluid maken. Elke keer als de tovenaar met de dobbelsteen werpt, laat dit zien welk karakter er eerst mag bewegen. Robin dobbelt met een dobbelsteen die aangeeft hoeveel vakjes je mag bewegen.
Dit spel werd geschonken door Drei Magier Spiele en is vanaf september het spel van de maand bij Het Geel Pionneke.
Aantal spelers : 2-4
Leeftijd : vanaf 5 jaar
Speelduur : 20 minuten
Eén van de spelers mag in de huid kruipen van de tovenaar, en in het begin van het spel zal hij een sleutel verstoppen onder één van de 16 vakjes van het spelbord. De andere spelers werken samen als het karakter Robin, die op zoek zal gaan naar de sleutel voordat de tovenaar hem vindt. Degene die de sleutel als eerste kan vinden, mag deze in 1 van de 6 sloten proberen, die de toren op slot houden.
Kies je het juiste slot, springt (letterlijk) de prinses uit de toren. Is het fout, dan mag de tovenaar de sleutel opnieuw verstoppen en iedereen begint opnieuw van zijn startlocatie.
De tovenaar begint het spel op een apart bewegingsbord met 8 vakken. Zolang krijg Robin de tijd om naar de locatie van de sleutel te zoeken. Zowel Robin als de tovenaar zijn magnetisch, en als ze over een vakje met een sleutel gaan, zal deze een 'klak'-geluid maken. Elke keer als de tovenaar met de dobbelsteen werpt, laat dit zien welk karakter er eerst mag bewegen. Robin dobbelt met een dobbelsteen die aangeeft hoeveel vakjes je mag bewegen.
Dit spel werd geschonken door Drei Magier Spiele en is vanaf september het spel van de maand bij Het Geel Pionneke.
Aantal spelers : 2-4
Leeftijd : vanaf 5 jaar
Speelduur : 20 minuten
Reacties
Een reactie posten