Alarm

Wat je ook doet, laat je niet vatten! Je bent een sluwe inbreker ... maar blijkbaar niet de enige die avond ... Probeer de grootste buit te verzamelen tegen het einde van het spel, weliswaar zonder gevat te worden door de politie! De speler die uit de gevangenis kan blijven wint het spel.


Sandtimer is wel door bijna elke deelnemer bij Het Geel Pionneke gekend. De laatste jaren kwamen ze al over de vloer om demonstraties te geven van experiment, clocks en aquarium. Deze Alarm is hun nieuwste telg die ze aan het grote publiek voorstelden op de spellenbeurs in Essen.




 De actieve speler neemt de bovenste kaart van de stapel, toont deze aan alle spelers en geeft ze aan een speler naar keuze die nog geen kaart ontvangen heeft deze ronde. Wanneer je een kaart krijgt, leg je deze zichtbaar voor je neer. De actieve speler herhaalt deze stap totdat alle spelers exact 1 kaart ontvangen hebben. Vervolgens wordt de speler links van de actieve speler de nieuwe actieve speler. Als de stapel kaarten op zijn, wordt de aflegstapel geschud en als nieuwe stapel gebruikt. Elke keer als je een kaart krijgt, moet je controleren of je gevat bent door de politie, en dat gebeurt door een combinatie van kaarten die je voor je hebt liggen.

Als je gevat wordt, dan lig je onmiddellijk uit het spel. Daarnaast zijn er ook nog uitrustingskaarten waarmee je kaarten kunt wegspelen. Met een botkaart kan je bijvoorbeeld de waakhond wegspelen. Eenmalig in het spel kan je een advocaatkaart spelen om een kaart te elimineren die je echt niet wilt hebben. Zodra er nog 2 spelers overschieten, begint de finale.

Dit spel werd geschonken door Sandtimer en is vanaf januari te spelen bij Het Geel Pionneke.

Aantal spelers : 3-6
Leeftijd : vanaf 8 jaar
Speelduur :  20 minuten


Reacties

Populaire posts