Ultimate Warriorz
Elke speler speelt als één van de “Ultimate Warriorz”, klaar om alles te doen wat
nodig is om de stammenstrijd bekend als de “Tribal Rumble” te winnen die bij elke zonsverduistering op het legendarische 'Einde van de Wereld'-eiland wordt gehouden. Een
atmosfeer van “Ieder voor zich” is gegarandeerd, omdat op het einde slechts één van
de Warriorz zal overblijven: De enige echte Ultimate Warrior! Tenzij het gevecht lang
duurt en er aan het einde van de 7e ronde een winnaar zal worden bepaald...
Een van de leuke dingen aan dit spel is dat de speeldoos ook als arena wordt gebruikt. Door de doos om te draaien en enkele elementen zoals palen en toortsen toe te voegen, krijg je een ware arena.
De spelers kiezen allemaal hun krijgen en nemen die zijn karakterkaart.
Traditioneel loopt de “Tribal Rumble” over 7 ronden, elk met de volgende stappen:
1) Actie Kaart kiezen
2) Initiatief
3) Acties
4) Einde van de ronde
Actie Kaart kiezen
Elke speler kiest in het geheim een Actie Kaart uit zijn hand en legt deze gedekt op tafel, zonder de hiervoor gespeelde Actie Kaart (de actieve kaart) te overlappen zodat zijn verdedigingswaarde zichtbaar blijft.
Initiatief
Als alle spelers klaar zijn, begint een luide aftel ronde van 8 tot 1. Als de Initiatief waarde (het getal in de cirkel naast het symbool) van de gespeelde kaart wordt afgeroepen, draait de speler zijn kaart om en begint zijn beurt. Als meerdere spelers het zelfde Initiatief hebben, nemen ze hun beurt in volgorde van oplopende wat betreft hun gestalte.
Acties
Tijdens zijn beurt moet de speler als eerste zijn vorige Actie Kaart (of Warrior Kaart tijdens de eerste ronde van het spel) afdekken met de gekozen kaart voor deze ronde. Deze wordt zijn nieuwe actieve kaart. Daarna moet de speler ALLE acties op de kaart (Beweging, Hand-tot-Hand en/of Schieten) uitvoeren in volgorde naar keuze.
BEWEGING: Voor elke bewegingspunt moet de speler zijn staander een Zone bewegen (over een lijn op het bord). Een Warrior mag niet terugkeren naar de Zone waar hij zijn beurt begon. Een speler moet alle bewegingspunten gebruiken die aangegeven zijn op zijn actiekaart.
HAND-TOT-HAND: Een waarde groter dan 0 voor deze eigen schap geeft aan dat de speler een warrior in dezelfde zone moet aanvallen. hij kan dit voor, na of tijdens (dat betekent tussen twee bewegingen) zijn bewegingen in deze beurt doen.
SCHIETEN: Een waarde groter dan 0 voor deze eigenschap geeft aan dat de speler een Schiet aanval moet uitvoeren op een Warrior in een andere zone dan waar hij staat. Hij kan naar een aangrenzende zone schieten of een verder liggende zone. Hij kan dit voor, na of tijdens zijn bewegingen in deze beurt doen.
Voor de gevechtsregels verwijzen we jullie naar de handleiding
Einde van de ronde
Nadat alle spelers hun acties hebben uitgevoerd begint een volgende gevechtsronde. Verplaats de rondeteller voorwaarts op het spoor. Elke speler bereidt een nieuwe actiekaart in zijn hand voor (de kaarten voor hem kunnen niet opnieuw worden gebruikt) en een nieuwe Initiatief aftelling begint en de spelers voeren hun acties uit, en zo verder totdat alle overlevende Warriorz hun één na laatste hebben gespeeld tijdens de 7e ronde. Na deze ronde klinkt, wat er ook gebeurt, onherroepelijk de gong.
Winst
Als een Warrior als enige overblijft voor het einde van de 7e ronde, wordt hij tot grote kampioen uitgeroepen en is de Ultimate Warrior... tot de volgende “Tribal Rumble” natuurlijk! Als er meer dan een Warrior nog in het spel is na de 7e ronde, wanneer de gong slaat, telt elke overlevende zijn verdiende punten tijdens de Tribal Rumble. De Warrior met de meeste punten wordt tot winnaar uitgeroepen. Als meerdere Warriorz even populair zijn, is de Warrior die de meeste tegenstanders heeft geëlimineerd (degene met de meeste trofeeën) de winnaar. Als er dan nog een gelijkspel is, wordt de kleinste Warrior tot winnaar van de “Tribal Rumble” uitgeroepen! Wat er ook gebeurd, er is slechts 1 winnaar aan het einde: De enige Ultimate Warrior!
Dit spel werd geschonken door Matagot en is vanaf november te spelen bij Het Geel Pionneke.
Ultimate Warriorz is te koop bij spelmagazijn.be met 10% korting voor de leden.
Aantal spelers : 2-8
Leeftijd : vanaf 8 jaar
Speelduur : 30 minuten
Een van de leuke dingen aan dit spel is dat de speeldoos ook als arena wordt gebruikt. Door de doos om te draaien en enkele elementen zoals palen en toortsen toe te voegen, krijg je een ware arena.
De spelers kiezen allemaal hun krijgen en nemen die zijn karakterkaart.
Traditioneel loopt de “Tribal Rumble” over 7 ronden, elk met de volgende stappen:
1) Actie Kaart kiezen
2) Initiatief
3) Acties
4) Einde van de ronde
Actie Kaart kiezen
Elke speler kiest in het geheim een Actie Kaart uit zijn hand en legt deze gedekt op tafel, zonder de hiervoor gespeelde Actie Kaart (de actieve kaart) te overlappen zodat zijn verdedigingswaarde zichtbaar blijft.
Initiatief
Als alle spelers klaar zijn, begint een luide aftel ronde van 8 tot 1. Als de Initiatief waarde (het getal in de cirkel naast het symbool) van de gespeelde kaart wordt afgeroepen, draait de speler zijn kaart om en begint zijn beurt. Als meerdere spelers het zelfde Initiatief hebben, nemen ze hun beurt in volgorde van oplopende wat betreft hun gestalte.
Acties
Tijdens zijn beurt moet de speler als eerste zijn vorige Actie Kaart (of Warrior Kaart tijdens de eerste ronde van het spel) afdekken met de gekozen kaart voor deze ronde. Deze wordt zijn nieuwe actieve kaart. Daarna moet de speler ALLE acties op de kaart (Beweging, Hand-tot-Hand en/of Schieten) uitvoeren in volgorde naar keuze.
BEWEGING: Voor elke bewegingspunt moet de speler zijn staander een Zone bewegen (over een lijn op het bord). Een Warrior mag niet terugkeren naar de Zone waar hij zijn beurt begon. Een speler moet alle bewegingspunten gebruiken die aangegeven zijn op zijn actiekaart.
HAND-TOT-HAND: Een waarde groter dan 0 voor deze eigen schap geeft aan dat de speler een warrior in dezelfde zone moet aanvallen. hij kan dit voor, na of tijdens (dat betekent tussen twee bewegingen) zijn bewegingen in deze beurt doen.
SCHIETEN: Een waarde groter dan 0 voor deze eigenschap geeft aan dat de speler een Schiet aanval moet uitvoeren op een Warrior in een andere zone dan waar hij staat. Hij kan naar een aangrenzende zone schieten of een verder liggende zone. Hij kan dit voor, na of tijdens zijn bewegingen in deze beurt doen.
Voor de gevechtsregels verwijzen we jullie naar de handleiding
Einde van de ronde
Nadat alle spelers hun acties hebben uitgevoerd begint een volgende gevechtsronde. Verplaats de rondeteller voorwaarts op het spoor. Elke speler bereidt een nieuwe actiekaart in zijn hand voor (de kaarten voor hem kunnen niet opnieuw worden gebruikt) en een nieuwe Initiatief aftelling begint en de spelers voeren hun acties uit, en zo verder totdat alle overlevende Warriorz hun één na laatste hebben gespeeld tijdens de 7e ronde. Na deze ronde klinkt, wat er ook gebeurt, onherroepelijk de gong.
Winst
Als een Warrior als enige overblijft voor het einde van de 7e ronde, wordt hij tot grote kampioen uitgeroepen en is de Ultimate Warrior... tot de volgende “Tribal Rumble” natuurlijk! Als er meer dan een Warrior nog in het spel is na de 7e ronde, wanneer de gong slaat, telt elke overlevende zijn verdiende punten tijdens de Tribal Rumble. De Warrior met de meeste punten wordt tot winnaar uitgeroepen. Als meerdere Warriorz even populair zijn, is de Warrior die de meeste tegenstanders heeft geëlimineerd (degene met de meeste trofeeën) de winnaar. Als er dan nog een gelijkspel is, wordt de kleinste Warrior tot winnaar van de “Tribal Rumble” uitgeroepen! Wat er ook gebeurd, er is slechts 1 winnaar aan het einde: De enige Ultimate Warrior!
Dit spel werd geschonken door Matagot en is vanaf november te spelen bij Het Geel Pionneke.
Ultimate Warriorz is te koop bij spelmagazijn.be met 10% korting voor de leden.
Aantal spelers : 2-8
Leeftijd : vanaf 8 jaar
Speelduur : 30 minuten
Reacties
Een reactie posten