Kannste knicken
Doel is om al deze doelsymbolen (sterren) met elkaar te verbinden door vakjes weg te kruisen. Elke spelbeurt start met een dobbelworp met twee dobbelstenen, waaruit de actieve speler er eentje kiest en zijn worp op zijn blad aanduidt (steeds vertrekkende van een vakje met een cirkel (in de startronde, de hoeken) en steeds in een echte lijn. Het laatste aangeduide vakje dient omcirkeld te worden, en fungeert als mogelijke nieuwe startplaats. De andere spelers duiden niet-gebruikte dobbelworp aan. Een dubbele aanduiding (bv 2●2) duidt op twee verschillende rijtjes van twee kruisjes.
Kannste Knicken is niet zomaar het zoveelste dobbel- en schrijfspel: het plooiwerk is een leuke twist, en natuurlijk speelt zoals in elk dobbelspel het geluk zijn rol, maar het spel vergt ook enig tactisch inzicht bij het maken van de plooiplannen. Volgende levels voeren extra elementen toe (het ijs op het 'glijpartij' scorevel doet je kruisjes doorglijden, en andere scorevellen bevatten zelfs tele-porters. Die laten we jullie natuurlijk liever zelf ontdekken, dus zoek wat tafelgenoten bij elkaar en dobbelen maar ! Ga je liever alleen de uitdaging aan ? Dat kan natuurlijk ook, elk level heeft zijn eigen solovariant.
Dit spel werd geschonken door Schmidt Spiele en kan vanaf april gespeeld worden bij Het Geel Pionneke.
Leden van Het Geel Pionneke kunnen dit spel bij Lotana aankopen met 10% korting.
Leeftijd: vanaf 8 jaar
Speelduur: 20 minuten
Reacties
Een reactie posten