Shark atttacks!
Leg de dobbelstenen per kleur in het midden van de tafel samen met de 6 gele borden. Kies 1 speler die de redder is. Deze persoon moet een pen en papier hebben zodat deze de scores kan opschrijven en kan zien wanneer het spel eindigt, namelijk als iemand 100 punten heeft. De speler die als laatste een haai heeft gezien is de startspeler, als dit niet kan bepaald worden, kan je ook de 4 rode haaien dobbelstenen gooien, de speler die de meeste haaien gooit is de startspeler. De startspeler pakt 7 blauwe dobbelstenen, tenzij er een geel 'shark attack' op je strand ligt. Voor elk bord dat er ligt, pak je een dobbelsteen minder. Gooi de blauwe dobbelstenen om te bepalen hoeveel mensen gaan zwemmen in het water bij je strand. Je hebt 3 opties na je worp. 1) Je bent blij met je score en je schrijft het aantal zwemmers op als je punten. Je beurt stopt , als je 1 of meer 'shark attack' borden op je strand hebt liggen, mag je er 1 terug in het midden leggen. 2) Als je alleen maar zwemmers hebt gegooid (geen golven), dan kan je een strandfuif geven, deze zorgt voor het eindigen van je beurt. Tel het aantal zwemmers en verdubbel je score, verwijder 2 'shark attack' borden van je strand. 3) Rol de golfdobbelstenen opnieuw om meer punten te krijgen, maar je moet eerst de gele dobbelsteen gooien. De zon zorgt voor meer volk op het strand, neem een extra blauwe dobbelsteen van het midden. De regen zorgt ervoor dat zwemmers vertrekken, je moet 1 van je blauwe dobbelstenen terug in het midden leggen. Als je je laatste blauwe dobbelsteen weglegt, dan kan je een strandfuif geven. Bij regen of zon ga je alle blauwe dobbelstenen met golven opnieuw gooien en dan kan je kijken welke van de 3 opties na je worp nu van toepassing is om verder te spelen. Als je echter met de gele dobbelsteen een shark attack gooit, heb je pech. Je moet alle blauwe dobbelstenen met golven terug in het midden leggen. Om de zwemmers veilig uit het water te halen, rol je al je blauwe dobbelstenen met zwemmers op samen met een rode dobbelsteen. Het aantal vinnen toont hoeveel zwemmers de haaien gaan opeten. Als de rode dobbelsteen een golf vertoont dan mag je deze negeren, want de haaien vallen niet aan. Als je haaienvinnen (1, 2 of 3) gooit verdwijnen er een aantal zwemmers (1, 2 of 3) en dan leg je voor het aantal dobbelstenen die opgegeten worden een 'shark attack' bord op je strand, je kan er maximaal 6 borden leggen. Als de borden op zijn in het midden, neem je een bord van een iemand anders zijn strand naar keuze. Alle zwemmers die konden ontsnappen tellen voor je punten. Na de worp moeten alle blauwe dobbelstenen met een golf op opnieuw worden gegooid, samen met de rode haaien dobbelstenen. Na elke worp waarbij er slachtoffers vielen bij een haaienaanval, moet je nog een rode dobbelsteen toevoegen om haaien voor te stellen die door het bloed worden aangetrokken (tot een maximum van 4 dobbelstenen). De slachtoffers worden bepaald zoals hiervoor. Blijf gooien totdat alle zwemmers zijn opgegeten of ontsnapt (d.w.z. er zijn geen zwemmers meer in het spel). Voor elke zwemmer die ontsnapt, tel je één punt op bij je score.
Speciaal geval: Ontsnapping. Als alle zwemmers ontsnappen en niemand wordt opgegeten, dan wordt de hele episode beschouwd als een onschuldig en spannend avontuur met positieve publiciteit. In dit geval wordt uw score voor ontsnapte zwemmers verdrievoudigd.
Reacties
Een reactie posten